Nasveti

Pnevmatike so ena najpomembnejših komponent vozila saj zagotavljajo oprijem s cestiščem. Že manjša težava oz napaka na pnevmatiki lahko drastično vpliva na vozne lastnosti in varnost. Zato je zelo pomembno, da so vaše pnevmatike v dobrem stanju.

Življenjsko dobo pnevmatik lahko z rednim ter pravilnim vzdrževanjem tudi podaljšate!

VSAJ ENKRAT MESEČNO IN PRED DALJŠIM POTOVANJEM PREVERITE TLAK V PNEVMATIKAH

Pomembno je, da zračni tlak v pnevmatikah preverjate enkrat na mesec, saj:

  • nizek zračni tlak poveča tveganje za poškodbe vaših pnevmatik,
  • za 20% previsok zračni tlak lahko zmanjša življenjsko dobo vaših pnevmatik za okoli 10.000 kilometrov,
  • pravilen zračni tlak pomaga pri varčevanju goriva.

Priporočene vrednosti za zračni tlak v pnevmatikah lahko najdete:

  • v navodilih za uporabo vašega vozila,
  • na oznakah stranskih vrat pri voznikovem sedežu,
  • v predalu pri voznikovem sedežu,
  • na notranji strani vratc za dotok goriva.

REDNO PREVERJAJTE PNEVMATIKE

Zelo pomembno je, da pnevmatike pregledamo pred, med in po dolgih vožnjah.

Pozorni bodite na naslednje:

  • Je na tekalni plasti in bočnicah opaziti nepravilno obrabo?
  • So vidni znaki poškodb (vreznine, izbokline itd.)?
  • So se v tekalno plast ujeli kamni ali ostri predmeti?

Odstranite vse majhne kamenčke ipd. z ustreznim orodjem, pri čemer pazite, da ne prebodete gume. Drugih predmetov, kot so žeblji, ne odstranjujte, dokler je v pnevmatiki zrak; zapeljite avto do najbližjega vulkanizerja. Če iz pnevmatike štrli oster predmet, bo rezultat slej ko prej prazna guma.

ROTIRAJTE PNEVMATIKE VSAKIH 5.000 – 10.000 KM ALI PA V SKLADU S PRIROČNIKOM VAŠEGA VOZILA

Glavni namen rotacije je doseči enakomernejšo obrabo vseh pnevmatik na vozilu. Pri vozilih s pogonom na sprednjih kolesih je občasna rotacija pnevmatik še posebno pomembna, saj se prednje pnevmatike hitreje obrabljajo kot zadnje. Neenaka globina profila prednjih pnevmatik glede na zadnje posledično pomeni neenakomerno zaviranje in slabšo vodljivost, zlasti v dežju.

OHRANJANJE PNEVMATIKE V POPOLNEM RAVNOTEŽJU

Če je ena stran težja ali lažja od druge, je kolo neuravnoteženo. To lahko povzroči:

  • neenakomerno in hitro obrabo profila,
  • vibracije,
  • večji pritisk na prednje dele,
  • prezgodnjo obrabo prednjih delov.

BODITE POZORNI NA GLOBINO PROFILA

Posebej bodite pozorni na tekalno plast pnevmatike, saj ima velik vpliv na lastnosti pnevmatike. Pomemben dejavnik je globina profila, ki mora po zakonu znašati 1,6 mm. Voznikom priporočamo zamenjavo pnevmatik pri 3 mm, saj izrabljenost pnevmatik zelo povečuje tveganje za akvaplaning in podaljšuje zavorno pot na mokri cesti.

NIKOLI NE PREOBREMENJUJTE PNEVMATIK

Izogibajte se preobremenitvi pnevmatik (prevelika hitrost ali teža vozila), saj ima to enako škodljiv učinek kot prenizek tlak in lahko povzroči nepopravljivo škodo. Če nameravete voziti hitro oziroma polno obteženi, prilagodite tlak v pnevmatikah glede na priporočila proizvajalca vozila.

IZOGIBAJTE SE PREGREVANJA PNEVMATIK

Višji toploti kot je izpostavljena pnevmatika, krajša je njeno življenje. Pregrevanje nastane zaradi visoke hitrosti, velike obremenitve, nezadostne napolnjenosti, pri sunkovitem zaviranju, itd.

ZAMENJAJTE PNEVMATIKE, KADAR JE TO POTREBNO

Za zamenjavo pnevmatik obstajajo številni razlogi; obraba, poškodba,…

Vse pnevmatike starejše od 5 let, je nujno nadomestiti z novimi, saj stara pnevmatika izgubi svoje karakteristike.

IZBERITE PRAVE PNEVMATIKE ZA VAŠE VOZILO

Pri nakupu novih pnevmatik bodite pozorni predvsem na predpisano dimenzijo ter hitrostni in obremenitveni razred.

ZA VSA MOREBITNA VPRAŠANJA SMO VAM NA VOLJO NA TEL.: 030 609 003

Novo označevanje pnevmatik

Nova zakonodaja vključuje vse pnevmatike, vgrajene na nova osebna, lahka tovorna in tovorna vozila ter avtobuse, proizvedene 1. julija 2012 ali kasneje. Sedaj bo lahko potrošnik lažje primerjal pnevmatike med seboj glede na oprijem v mokrem, izkoristek goriva in glasnost. Nov sistem ponuja mnogo prednosti. Njegov cilj pa je izboljšati varnost na cestah, promovirati boljši izkoristek goriva in ublažiti vpliv okolja.

IZKORISTEK GORIVA

Ste vedeli, da lahko vaše vozilo porabi do 20% goriva manj zaradi pnevmatik? Izbira pnevmatik z dobrim izkoriskom goriva vam bo zagotovila manjšo porabo in posledično manj izpustov CO2.

Za označevanje se uporablja barvna lestvica od A do G.

  • A (zelena) = najboljši izkoristek goriva
  • G (rdeča) = najslabši izkoristek goriva

Za optimalno porabo goriva morate tudi redno preverjati ali je tlak v pnevmatikah ustrezen. Nizek tlak v pnevmatikah poveča kotalni upor in vpliva na oprijem v mokrem.

OPRIJEM NA MOKRI PODLAGI

Oprijem na mokri podlagi je pomemben dejavnik, ki ga je treba upoštevati pri izbiri novih pnevmatik. Pnevmatike z dobrim oprijemom na mokri podlagi zagotavljajo ob polnem zaviranju na mokrih cestah krajšo zavorno pot.

Oprijem na mokri podlagi je označen z razredi od A do F:

  • A = najboljši oprijem
  • F = najslabši oprijem

Pri osebnem vozilu z vgrajenimi pnevmatikami razreda A, ki vozi s hitrostjo 80 km/h, je lahko zavorna pot za do 18 m ali 30 % krajša kakor s pnevmatikami razreda G

HRUP

Pnevmatike prispevajo k hrupu, ki ga ustvarja vozilo pri vožnji. Z izbiro pnevmatik, ki so manj hrupne, boste zmanjšali vpliv svoje vožnje na okolico.

Oznaka EU kaže emisije zunanjega kotalnega hrupa pnevmatike v decibelih.

Pomislite na več tisoč avtomobilov, ki so vsak dan na naših cestah. Predstavljajte si, koliko tišja bi bila naša mesta, če bi vsi izbrali pnevmatike z nižjo ravnjo hrupa.